Presentationstråden

Håll koll på information och läs igenom forumreglerna.
Nyheter finns också på frontsidan http://www.touhou.nu
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Re: Presentationstråden

Inläggav Gale » ons 07 maj 2014, 05:13

Välkommen!
Kul att du hittade hit efter ConFusion! Känner du Saiyoucho här på forumet sen innan?
Bild
Användarvisningsbild
Mithradates
Lesser Youkai

Inläggav Mithradates » ons 07 maj 2014, 08:07

Välkommen zedk8!
Du får se till att börja spela mer soku och vara med på våra turneringar! /flan
Bild
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » ons 07 maj 2014, 15:53

Hej hej, välkommen välkommen.

Du spelar fightans säger du? Får man fråga vilka du lirar mer specifikt?

Jag sitter personligen och lirar mycket Soku och Melty Blood, men jag har provat ett och annat fightans i min tid.
Bild
Användarvisningsbild
zedk8
Posting「Basic spellcard」

Inläggav zedk8 » ons 07 maj 2014, 17:37

Av nåt skäl så märkte jag inte att folk hade besvarat mitt inlägg. Jag antar att Inkorg i kontrollpanelen är endast för PM.

Jag vet ej hur citera-knappen fungerar så jag besvarar era inlägg på följande vis:

@Poplopsipo

Folk brukar kalla mig zed, vincent, vilgott, romeo (mitt andra namn, tycker fortfarande att det är ett lite småpinsamt namn) men visst, det går bra att kalla mig Roco.

@Gale

Jag har säkert träffat Saiyoucho på Confusion 2013 om han ens var där, men det var främst via YouTube som jag fick kontakt med honom. Ställde en fråga på Touhou Sweden's YouTube-kanal om det fanns några planer för er på att finnas på plats i Göteborg då Retrospelsmässan ägde rum. Saiyoucho besvarade mitt inlägg att sa att det inte fanns några planer för Touhou Sweden att delta på mässan.

@Mithradates

Jag längtar på att bli ägd av andra spelare.

@Aioli

Melty Blood har jag lirat en del. Min bästa karaktär är nog Ciel, men spelar gärna som White Len, Miyako, Shiki Nanaya, Red Arcueid.

Har även fastnat lite för Phantom Breaker: Extra. Gillar att spela som Mikoto Nishina och Ren Tatewaki.

Sen får jag inte glömma 3D-fightingspel. Jag lirar gärna Tekken: Revolution och Dead or Alive 5: Ultimate Core Fighters. Favoriterna där är Asuka Kazama respektive Ayane.
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » ons 07 maj 2014, 18:27

Man kan bevaka trådar, vilket då gör att man får e-mail när den får nya inlägg? Jag tror det är så det funkar, använder inte funktionen själv så är inte säker, men det kanske är något sådant du letar efter.

När det gäller Melty så kör jag mer eller mindre endast C-Ryougi och F-Hime, resten av karaktärerna har jag ingen expertis alls med. Och även emellan dessa två karaktärer så är min Ryougi bra mycket bättre än min Hime.

3D fightans har jag inte lirat så mycket, jag är glad i SC2 men annars så är jag inte mycket för dom. Gillar cancel systemet i 2D spel lite mer än dom oftast lite mer förutbestämda stringsen man kan hitta i 3D fightans, men har funderat på att skaffa något Tekken och faktiskt ge det en seriös chans. Men det är någon gång i framtiden det.

Om du är sugen på att lira Soku så har vi faktiskt en Skype-chatt specifikt för det spelet här i vår community så om det är något som intresserar så är det ju bara slänga ut ditt skype-namn, eller adda någon som redan är med i den, jag har hört att ventrilon också ska ha lite sådant, men använder inte den personligen så ja. *shrug*
Bild
Adauchi
Ghost
Kontakt:

Inläggav Adauchi » tor 08 maj 2014, 10:57

Jaha! Så det var du som frågade! Föreningen har just nu relativt begränsat med möjlighet att arrangera på olika tillställningar eftersom att bara ett fåtal har transportmöjlighet. Jag hade gärna gått på retrospelmässan som besökare, men jag jobbade tyvärr den helgen.

Eftersom att du bor i Göteborgstrakterna så rekommenderar jag dig att du lär känna Svinto. Han är ett inbitet Touhou-fan i dina trakter som älskar att bara prata om spelen, mm. Jag rekommenderar givetvis att du lär känna alla oss andra också, men Svinto är någon du skulle kunna träffa mer reguljärt.

Välkommen till Touhou.nu och ev. Touhou Sweden!

PS. Vi har en skypechatt om du skulle ha lust att delta i den. Det är bara att adda mig så slänger jag in dig där.

Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » tor 08 maj 2014, 21:55

Oh, tjena tjena! Välkommen hit Victor!

Om du gillar Fightings blir det ju extra kul! Och speciellt Soku kan man ju leka runt med, eller melty som Aioli nämnde.
Jag är inte någon 3D fighter, mest intresse för 2D, men lirar Soul Calibur spelen i turneringar på konvent bara för att liksom.
Då det är lack of DoA eller Tekken så lirar jag dem inte alls heller, tyvärr.
Användarvisningsbild
zedk8
Posting「Basic spellcard」

Inläggav zedk8 » lör 10 maj 2014, 14:04

Aioli skrev:3D fightans har jag inte lirat så mycket, jag är glad i SC2 men annars så är jag inte mycket för dom. Gillar cancel systemet i 2D spel lite mer än dom oftast lite mer förutbestämda stringsen man kan hitta i 3D fightans, men har funderat på att skaffa något Tekken och faktiskt ge det en seriös chans. Men det är någon gång i framtiden det.

Har lirat SoulCalibur II upp till femman en hel del, men har lagt spelen på is för tillfället.

Adauchi skrev:
PS. Vi har en skypechatt om du skulle ha lust att delta i den. Det är bara att adda mig så slänger jag in dig där.

Mitt Skype-namn är: zedk8_91

Nac0n skrev:Då det är lack of DoA eller Tekken så lirar jag dem inte alls heller, tyvärr.

Man kan inte lira alla fighting-spel, det är bara så. Bättre att hålla till sig det man kan.
Användarvisningsbild
Rheeve
Norrländsk och gammal

Inläggav Rheeve » lör 10 maj 2014, 20:29

Välkommen till forumet Zedk8!
Bild
Return 0;
}
Användarvisningsbild
zedk8
Posting「Basic spellcard」

Inläggav zedk8 » mån 12 maj 2014, 20:15

Rheeve skrev:Välkommen till forumet Zedk8!

Tack

Återgå till "Regler & Information"