Griffon-figurer till salu(?)

Arkivering av gamla/låsta trådar.
Användarvisningsbild
Arufu-kun
Nameless fairy

Griffon-figurer till salu(?)

Inläggav Arufu-kun » fre 18 jul 2014, 01:23

Så, färsk på forumet och precis skrivit i presentationstråden. Och vad är det absolut första jag väljer att snacka om på forumet? Ett skamlöst försök att kränga vidare min samling Touhou-figurer, samtliga av Griffon Enterprises! Kunde inte komma på vilket sub-forum som den här typen av trådar skulle vara tillåtet, så jag chansar på Allmänt; feel free to remove thread and/or probate me accordingly if I've overstepped my posting privileges, admins!

Aaaanyyyywhooo... under perioden 2010-2011 gjorde jag flertalet resor till Japan i studiesyfte, under vilket jag råkade erhålla ett fint stipendium... som jag givetvis brände på Touhou-figurer, bland annat. Nu, sådär 3 år senare, känner jag att figurerna skulle göra sig bättre hos andra ägare, då dom annars bara står i ett vitrinskåp 24/7 övertäckt med en filt för att skydda från solljus. Ada har hunnit göra anspråk på en större del av hela samlingen, men det finns fortfarande några stycken kvar:

Houraisan Kaguya, 1/8 Såld
Yagokoro Eirin, 1/8 Såld
Reisen Udongein Inaba, 1/8 Såld
Inaba Tewi, 1/8 Såld
Kamishirasawa Keine, 1/8 Såld
Alice Margatroid, 1/8 Provisoriskt såld
Remilia Scarlett, Spear the Gungnir ver., 1/7 (Skadad! Inquire for further details)
Konpaku Youmu, Rikudouken ver., 1/7 Såld

Förutom Remilia så är alla i gott skick med tillhörande låda och allt. Jag kan ta fram ett exakt pris per figur vid intresse, men baserat på värderingsprocessen för mina andra figurer så kan jag höfta på 400-600 kr per 1/8-figur, antagligen ett par hundralappar mer för 1/7-figurerna.

Jag kommer befinna mig på NärCon nästa vecka, så vid överenskommen affär kan jag ta med mig figurerna för personlig överlämning mot antingen kontant betalning eller förskottsbetalning via banköverföring.

PS: Jag har ytterligare två figurer som jag kan tänka mig gå skilda vägar med om intresset finns, men då de av anledningar ligger nära om hjärtat så kommer jag vilja ta ett högre pris än normalt för dessa av rent sentimentala skäl.
Izayoi Sakuya, Battle ver., 1/7
Inubashiri Momiji, 1/8
Användarvisningsbild
Arufu-kun
Nameless fairy

Re: Griffon-figurer till salu(?)

Inläggav Arufu-kun » sön 14 dec 2014, 16:06

Den här tråden har i princip tjänat sitt syfte. Det enda som är kvar och de facto till salu är den smått skadade Remilia-figuren; utöver det är allt annat antingen sålt, transaktion på G eller saker jag hellre behåller om jag inte blir betydligt kompenserad för dom. So uh, what do staff? :/
Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit
Kontakt:

Re: Griffon-figurer till salu(?)

Inläggav Kuri » sön 14 dec 2014, 21:44

Jag flyttar den till arkivering.
BildBild

Återgå till "Arkivering"