Rantplanket

Här kan du posta det som inte passar in i någon av dom andra kategorierna.
Användarvisningsbild
Twintix
Lesser Youkai

Rantplanket

Inläggav Twintix » mån 14 maj 2012, 21:16

Jag är på lite småpissigt humör just nu, så jag känner att jag bara vill skriva ur mig lite frustration.

(Jag försöker inte sprida någon negativitet på forumet med denna tråd, men om den känns onödig får mods gärna ta bort den)
Haft en urusel dag? Någon som sagt något som du irriterade dig på? Frustrerad över en svår boss i något spel? Skriv ur dig dina frustrationer här. Diskussioner är också välkomna.
Eftersom detta community är vänligt och underbart behöver jag väl knappast säga det här, men håll det civiliserat. Eller, så civiliserat som det går.

För mig, personligen, börjar jag tröttna på allt gnäll om att Nintendo är så "oorginella" och att de "aldrig ändrar någonting" och "spela ett Nintendospel och du har spelat alla".
Okej, du får tycka vad du vill om Nintendo och deras spel, men jag avskyr dessa argument. Bara Nintendo anklagas för detta på nästan varje speldiskussion jag ser (på bl.a. The Escapist), även fast detta också görs av, typ, nästan varenda franchise någonsin.
Mitt största problem med detta är att alla jämt kokar ner formulan till grunden och använder dessa som argument.
"Alla Mario- spel är likadana. Spring genom olika världar och rädda prinsessan."
"Alla Zelda- spel är likadana. Lös några pussel, hacka ner folk med ditt svärd och rädda prinsessan."
Gissa vad? Vi kan koka ner formulan till grunden på andra spel också.
"Alla FPS-spel är likadana. Spring runt och skjut folk."
"Alla God of War- spel är likadana. Gå från ett ställe till ett annat och hugg ner folk på vägen."
Självklart finns undantag, men ni fattar vad jag menar.

Spel är kul. Jag spelar inte ett Mario- spel för storyn; Det är gameplay som intresserar mig, och serien gör tillräckligt med ändringar från spel till spel för att jag inte ska tråkas ut av det. (Även om Galaxy 2 mest känns som ett expansionpack, men jag har fortfarande kul med det) Vill jag ha en spel med tankeväckande eller komplicerad story spelar jag något annat.
Om man nu ska hacka på ett företag för brist på förnyelse kan man väl anklaga alla företag för det.

Åh, och konsolkrig suger. Att känna sig överlägsen någon annan beroende på vad man spelar är dumt och barnsligt. Vi är alla gamers; Kan vi inte bara komma överens?

(För att avsluta lite positivt ser jag fram emot WiiU, då jag har hört att den ska få bättre 3rd- party support)
Paaaah, det kändes bättre.

Så, klotterplanket är öppet!
Användarvisningsbild
Molten
Shikigami

Re: Rantplanket

Inläggav Molten » mån 14 maj 2012, 21:41

Skönt att se att det finns folk som gillar Nintendo. Själv så tröttnar jag på när folk ( på internet och i verkligheten ) klagar på grafiken som Nintendos konsoller klarar av. Alla spel som jag äger har jag för att jag gillar gameplay och story. Om man spelar ett spel enbart för grafiken så känns det som att något är fel. Så när folk säger att Nintendo är sämre för att de inte har lika bra grafik som de andra konsollerna, så tappar jag lite av min tro på mänskligheten.

/rant off
Bild
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inläggav Sodamachine » mån 14 maj 2012, 22:02

Jag tycker inte om när vänner snackar bakom ryggen på andra vänner, istället för att gå och prata med dom och reda ut problemen dom har med varandra.

Jag tycker inte om hur dom mjölkar ut konsollerna idag. Dom har 7 år gammal hårdvara i sig, Släpp nya så slipper jag som sitter på en High-End PC bli "crippled" av dom uråldriga ångmaskinerna.

Jag tycker inte om dåliga PC-portar heller.
Kan inte ändra keybindings.
locked 30 fps.
låg FoV som inte går att ändra.
Inga grafikinställningar.
Spel som ser sämre ut än PC-exclusiva spel från 2004-2005.
Fast detta gör att jag försig slipper köpa spel, och mer pengar till annat då!

Jag ogillar starkt fanboys, oavsätt vad.
Fanboys är blinda dårar som inte kan se fakta när den trycks in i ansiktet på dom, och gör allt för sitt märke.

Jag ogillar varje sekund det inte är Touhou på en Touhou meetup.

Jag ogillar när vänner bråkar över ovisentliga saker.

Jag hatar att vakna till ett alarm.

Jag ogillar Uppcons inriktning detta år.

Jag ogillar starkt region-lock i spel.

Jag ogillar när mitt hår åker framför mina ögon.

Jag ogillar starkt att vara hungrig.

Nu börjar jag få svårt att lista saker jag ogillar mycket, eller ogillar i en vanlig vardag.
Finns självklart andra saker, men det brukar inte dyka upp så ofta.

Försöker vara så glad som möjligt trots allt /baka
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » mån 14 maj 2012, 22:27

Jag hatar stavfel. När jag ser stavfel vill jag bara strypa mig själv.
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inläggav Sodamachine » mån 14 maj 2012, 22:31

Jag ogillar även att skriva när jag är nyvaken /baka
Användarvisningsbild
saiyoucho
Pepsi Osbourne
Kontakt:

Inläggav saiyoucho » mån 14 maj 2012, 22:32

Sodamachine skrev:Jag ogillar starkt fanboys, oavsätt vad.
Fanboys är blinda dårar som inte kan se fakta när den trycks in i ansiktet på dom, och gör allt för sitt märke.

Jag ogillar varje sekund det inte är Touhou på en Touhou meetup.

Jag ogillar när vänner bråkar över ovisentliga saker.

Jag hatar att vakna till ett alarm.

Jag ogillar Uppcons inrikting detta år.

Jag ogillar starkt region lock i spel.

Quoted for truth.

Nac0n skrev:Jag hatar stavfel. När jag ser stavfel vill jag bara strypa mig själv.

Blir tokig på det här också. >_> Det svider ända in i själen. Ännu värre när jag upptäcker att jag stavat fel själv.

Utöver det kan jag ranta i all oändlighet om hur otroligt jäkla sämst mina kurser jag läst/läser är och vilket skaft som tror att man ska hinna läsa/skriva alla saker jag måste göra på den här kursen på de otroligt dåliga time frames man får på sig. ARGH!

(Typ att läsa över 500 sidor på typ 10 dar och sen skriva en insändningsuppgift på skitet..)
Bild
Du har väl inte missat min musik? | .:Youtube:. | .:Soundcloud:. |
むきゅ!むきゅん!きゅきゅきゅん! Mukyu!~
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » mån 14 maj 2012, 22:50

Jag ogillar lögner.

Jag AVSKYR dåliga lögner.

Jag ogillar extremism, oavsett subjekt.

Jag hatar TV-Spel.

Jag ogillar att ha en "kräsen" och "raffinerad" smak kring underhållning.

Jag ogillar vid tillfällen att jag är en sådan princip-bög till människa, men man kan ju inte vara perfekt.

Det var nog några av dom sakerna jag kom på för tillfället, i ingen speciell ordning.

Kan förtydligas att jag har en sorts "Hate-Love" relation med TV-Spel.
Bild
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Inläggav Aku » tis 15 maj 2012, 00:33

Jag ogillar när folk gör obehagligt övergripliga generaliseringar över vad ett spel går ut på.
Jag ogillar när folk gör obehagligt övergripliga generaliseringar över vad alla spel i en hel genre går ut på baserat på obehagligt övergripliga generaliseringar över vad enskilda spel inom genren går ut på.
Jag ogillar när folk kallar tredjepersonshooters för "FPSer".
Jag ogillar när svenskt folk använder begreppet "FPSer".
Jag ogillar när folk felaktigt använder ordet "innovation" för att syfta på någonting som inte på något som helst vis är innovativt.
Jag ogillar när folk pratar om att man måste uppfinna en helt ny genre med en helt ny gameplaytyp för att kunna "innovera" med ett spel.
Jag ogillar när folk förutsätter att alla spel någonsin MÅSTE vara integrerade med sociala medier, även när det inte egentligen har någon som helst inverkan på spelet i fråga.
För att ta ett steg längre upp på föregående punkten - Jag ogillar när folk förutsätter att man måste ta med någonting i en sak man skapar bara för att det är "hett just nu" (t.ex. integrering med sociala medier eller tjänster som inte har någon som helst rimlig påverkan för användarupplevelsen.)

Jag brukade ogilla när folk felaktigt pratade om nintendo som innovativa, och jag ogillar att nintendo totalt sabbat all chans att göra intressanta och coola spelarupplevelser med sina totalt missbrukade motion-kontroller.
Jag ogillar alltså när godtyckligt spelbolag tar något potentiellt bra och gör en dålig gimmick av det.
Jag ogillar de pundona på sonys playstation-division som designar deras användarupplever.
Jag ogillar de pundona på microsofts xbox-division som pushat för att skapa fler spel som enbart spelas med Kinect.

Jag ogillar starkt att E3 inte är typ idag liksom.
Bild
Användarvisningsbild
saiyoucho
Pepsi Osbourne
Kontakt:

Inläggav saiyoucho » tis 15 maj 2012, 00:45

Har letat efter något ställe man kan beställa Pentel Japan K105 Hybrid pennor ifrån hur jäkla länge som helst men det GÅR inte. Ska man bli tvungen att åka till andra sidan jorden för att få tag på en bra bläckpenna?

Hittade nyligen liknande på Amazon ifrån samma märke och serie men priset skulle av någon obscent sjuk anledning hamna på 530 spänn med frakten för 12 bläckpennor. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ VÄRLDEN?! DX
Bild
Du har väl inte missat min musik? | .:Youtube:. | .:Soundcloud:. |
むきゅ!むきゅん!きゅきゅきゅん! Mukyu!~
Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit
Kontakt:

Inläggav Kuri » tis 15 maj 2012, 07:08

Jag hatar att jag inte kan aktivera mitt bankkort på nätet för jag har inte fått någon Pinkod (som dom kräver) och jag har inte fått något lösenord (som dom kräver) och brevet jag har som säger att jag ska kunna aktivera det lätt nämner inget om detta.
BildBild

Återgå till "Annat"