CoreCos

Användarvisningsbild
Kiyoshi
Yukari's Bitch

Re: CoreCos

Inläggav Kiyoshi » tis 31 jul 2012, 17:35

@ Ada
My bad.
Senast redigerad av 1 Kiyoshi, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
The-Core
QED「Ripples of 495 Years」

Inläggav The-Core » fre 03 aug 2012, 19:53

Har nu äntligen tänkt ut hur jag ska göra Satoris öga till 90%!
Bild

Tennisbollen blir min grund, men jag tror kanske att jag antingen får hitta en större tennisboll (om de nu görs i olika storlekar, jag har ingen koll) eller hitta en större boll som väger ungefär lika mycket!
Resten är en liten hemlis för tillfället uvu

Okuulbin! Vi snackade lite hastigt om Komeiji ögon under Närcon, och om du vill höra hur jag tänkt gå till väga, eller helt enkelt bara bolla idéer om hur man kan göra diverse props så kan du skicka ett PM eller skriva till mig på Skype om du nu har min! uvu
Bild
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inläggav Sodamachine » fre 03 aug 2012, 19:59

Det där är en jävligt bra start!
Smart tänkt!
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » fre 03 aug 2012, 20:32

The-Core skrev:
Tennisbollen blir min grund, men jag tror kanske att jag antingen får hitta en större tennisboll (om de nu görs i olika storlekar, jag har ingen koll) eller hitta en större boll som väger ungefär lika mycket!

Kan berätta, eftersom jag spelat tennis ett tag, att tennisollarna är lika stora, vilka märken det än är. Det som skulle kunna skilja är storleken mellan en vanlig tennisboll och en soft-tennisboll (de är mjukare, vet inte om de är större eller mindre). Annars fungerar kanske en baseball? De är i varje fall större än tennisbollar, är jag rätt säker på.
Bild
Användarvisningsbild
The-Core

Inläggav The-Core » fre 03 aug 2012, 21:20

Gale skrev:
The-Core skrev:

Kan berätta, eftersom jag spelat tennis ett tag, att tennisollarna är lika stora, vilka märken det än är. Det som skulle kunna skilja är storleken mellan en vanlig tennisboll och en soft-tennisboll (de är mjukare, vet inte om de är större eller mindre). Annars fungerar kanske en baseball? De är i varje fall större än tennisbollar, är jag rätt säker på.

Åh! Men då vet jag! Tack!
Hade tänkt gå till InterSport nästa vecka och kolla lite på vad de har, men då vet jag ungefär vad jag ska kolla efter uvu
Bild
Användarvisningsbild
Kiyoshi
Yukari's Bitch

Inläggav Kiyoshi » fre 03 aug 2012, 23:32

The-Core skrev:
Gale skrev:
The-Core skrev:

*Text*

Åh! Men då vet jag! Tack!
Hade tänkt gå till InterSport nästa vecka och kolla lite på vad de har, men då vet jag ungefär vad jag ska kolla efter uvu

Annars kan du kolla in i en hobbybutik då de brukar kunna ha riktigt stora flirtkulor, De borde fungera bra ( det har ju även ett hål rakt igenom sig vilket jag antar är ett plus).
Användarvisningsbild
The-Core

Inläggav The-Core » lör 04 aug 2012, 09:38

Kiyoshi skrev:Annars kan du kolla in i en hobbybutik då de brukar kunna ha riktigt stora flirtkulor, De borde fungera bra ( det har ju även ett hål rakt igenom sig vilket jag antar är ett plus).

Flirtkulor skulle kanske kunna fungera, men är lite skeptisk då jag hade tänkt borra hål i dem och jag vet inte riktigt hur hållbara de är, men det är absolut ett alternativ.

Edit: Sen är jag osäker på hur bra materialet flirtkulor är gjorda av fungerar ihop med det jag tänkt använda för att skapa en jämn yta.
Bild
Användarvisningsbild
Kiyoshi
Yukari's Bitch

Inläggav Kiyoshi » lör 04 aug 2012, 15:07

The-Core skrev:Flirtkulor skulle kanske kunna fungera, men är lite skeptisk då jag hade tänkt borra hål i dem och jag vet inte riktigt hur hållbara de är, men det är absolut ett alternativ.

Ska inte vara några problem att borra i dom och de är relativt hållbara.
Vad jag vet så är de gjorda ev en sorts pappersmassa så lim,spackel, färg mm. fäster mycket bra.
Användarvisningsbild
The-Core

Inläggav The-Core » lör 20 okt 2012, 01:54

Som jag nämnde i Cosplay-tråden så blir Satori uppskjuten tills jag har bättre ekonomi och mer tid.
Däremot kommer jag göra Letty, som är lite enklare!
progress and stuff will come when it's time

Nu tänker jag göra en fin cosplaylista because fuck tha haterz

Färdiga

Touhou
Alice
Aya
Sakuya
Reimu
Parsee

Annat
Once-ler (Lorax)
Dave (Homestuck)
Prussia (Hetalia)

Kommande (obestämd ordning)

Touhou
Satori
Seiga
Kasen
Shou
Nitori
Toyosatomimi
Kanako
Sanae
Keine
Byakuren
Eiki
Komachi
Yuyuko
Ran
Some Prismriver

Annat
Gijinka!Jet (Sonic)
Various OCs
Probs some gym leader (Pokémon)
Zant (Zelda)
Girahim (Zelda)
Mio (Project Zero)
Rei (Project Zero)
Bild
Användarvisningsbild
The-Core

Inläggav The-Core » fre 21 dec 2012, 16:28

Hiatus information and stuff

Kommer ta en liten paus från cosplay i framtiden
Anledningen?
Kort och gott
Mina p-piller fuckar upp mina hormoner och har gjort att jag gått upp 10kg
Så jag känner mig inte bekväm längre helt enkelt!
Men jag har fått byta till andra piller som ska hjälpa yada yada så jag borde börja gå ner i vikt snart
Ska försöka tappa 20-25kg innan jag börjar cosplaya igen, men det borde inte ta allt för lång tid uvu

När jag väl börjar cosplaya igen så vet jag dock inte riktigt vem jag ska cosplaya????

Satori, Sanae, Yumemi, Seiga, Kasen eller kanske någon annan???
Bild
Bild

Återgå till "Allmänt om Cosplay"