Sevärda filmer

Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Re: Sevärda filmer

Inläggav Aioli » tis 23 apr 2013, 22:48

Jag tänkte vara på Närcon Vinter, men var istället DÖDSSJUK i HJÄRTAT.

OBS: Dödssjuk kan vara en överdrift.

Också yeah, fucking Steins;Gate. Den gjorde mig sugen på att köpa en labbrock och dricka massa Dr. Pepper.

---- Jag vill fortfarande ha en labbrock, och dricker faktiskt en massa Dr. Pepper.....
Bild
Användarvisningsbild
WardenOath
Legenden

Inläggav WardenOath » ons 24 apr 2013, 01:14

Har inte sett den här gamla godbiten på tråden ännu, so here goes! /maribrow

Användarvisningsbild
Mei Scarlet
Greater Fairy
Kontakt:

Inläggav Mei Scarlet » ons 24 apr 2013, 08:43

Vad menar du med dödsjuk i hjärtat?? :o

Ahaha jo samma här, och jag har till och med fått tag i en labbrock ^^ Dr.Pepper is the best! Har du spelat Visual Novel-en? Har hört att den ska vara bra.
"I've never seen humans as anything else but a drink."
~Flandre Scarlet

Bild
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » ons 24 apr 2013, 12:05

Mei Scarlet skrev:Vad menar du med dödsjuk i hjärtat?? :o

Istället för att vara på NärCon så fick jag spendera helgen, och ett par extra dagar på sjukhus, på grund av en jobbig liten incident med en Hjärtmuskelinflammation.

Mei Scarlet skrev:Ahaha jo samma här, och jag har till och med fått tag i en labbrock ^^

BildDET ÄR INTE SOM ATT JAG ÄR AVUNDSJUK ELLER NÅGOTBild

Mei Scarlet skrev:Dr.Pepper is the best! Har du spelat Visual Novel-en? Har hört att den ska vara bra.

Dr.Pepper king of drinks. Jag har inte funderat så mycket på att spela Visual Novel'en, tycker att serien gav mig nog utav Steins;Gate storyn, och har redan ett par andra Visual Novels jag ska ta mig igenom när jag får "tid".

(Också: Jag har inte sett Braveheart, hahaha, skäms på mig)
Bild
Användarvisningsbild
Mei Scarlet
Greater Fairy
Kontakt:

Inläggav Mei Scarlet » sön 28 apr 2013, 13:46

Aha... vadå åt du nå konstigt eller la hjärtat typ... bara av? o:

Hehehe inte behöver du vara avundsjuk, inte allt för svårt att få tag i ;) (Skolan... hehe... fufufu x3)

Dr.Pepper is my waifu! Tja inte behöver du spela den men den ska vara väldigt bra vad jag har hört i alla fall. Vilka andra är det som du har planerat att spela då? Och ''tid'' är svårt att få tag i nu för tiden ^^;

(Också: Har inte heller sett Braveheart... hehe...)

P.S: Ledsen för sent svar, hade inte märkt att min mail hade påmint mig om att du hade svarat så det tog lite tid för mig att svara!
~Flandre Scarlet

Bild
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » sön 28 apr 2013, 14:10

Var bara ren otur, jag hade fått vinterkräksjukan, och medans mitt immunförsvar var nere så satte sig ett virus på hjärtat och så var det inte mer med det. Inte mycket jag kunde göra åt det.

Håller på att läsa Umineko för tillfället eftersom jag gillar att SKRÄMMA SKITEN UR MIG ibland. Efter det tänkte jag kanske läsa Tsukihime, och sedan funderar jag även lite lite granna på Fate/Stay Night.

Nasuverse är fett ok är det.
Bild
Användarvisningsbild
Mei Scarlet
Greater Fairy
Kontakt:

Inläggav Mei Scarlet » mån 29 apr 2013, 00:54

Aha... M-men det är mycket bättre nu va? Det är inte som att du är döende eller hur? :o

Oo Umineko har jag hört ska vara bra! En vän i Japan (Akemi) Läser/spelar den VN'n just nu ~~ Fate Stay/Night har jag också hört talas om men inte den 3e... Vad är det? Och du nämnde att Umineko var läskigt, på vilket sätt? xD

Nasuverse... Unfamilliar I am with the term/game/unknown. Please Tell Me what it meeeans! :'D
~Flandre Scarlet

Bild
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » mån 29 apr 2013, 11:57

Jag tror ju att det är bättre, då det inte har skapat några problem och det senaste testet verkade mer eller mindre felfritt. Jag ska dock iväg för ett blodprov till om bara ett par minuter, och sedan nästa vecka har jag ytterligare ett EKG och lite andra tester att göra. Men förhoppningsvis så visar dom alla på att jag är friskt. Risken för att jag skulle vara döende är nog rätt jäkla liten.

Tsukihime är en VN om vampyrer skapad av Kinoko Nasu, skaparen bakom Fate/Stay Night, har personer som kan döda vad som helst med magiska ögon och vampyrer och sex och jag vet inte vad. VN's alltså. Tsukihime och Fate/Stay Night utspelas faktiskt i samma "universum" och även dom flesta andras av Kinoko Nasus historier knyter också ihop i detta universumet, och det är den överhängande storyn som dom flesta kallar för "Nasuverse", det finns väl lite mer än så att nämna men jag är ingen expert på det, har bara sett ett par ett par av anime serierna och läst någon manga. just därför jag tänkte kanske ta och läsa Tsukihime eller Fate/Stay Night och sätta mig in lite i det.

Umineko är bara rakt igenom obehaglig. Det är något i dess kombination av groteska scener, dess "interaktivitet", dom jobbiga ljudeffekterna, storyn som vänder upp och ner på sig själv stup i kvarten och för att inte nämna hur hela skiten är skriven med vad som verkar vara noll respekt för litterära regler. Jag skulle nog kunna skriva en hel uppsats om varför Umineko skrämmer mig, och ändå inte riktigt säga något konkret om det. Umineko får mig bara att må mer eller mindre dåligt varje gång jag läser den.
Bild

Återgå till "Videos"