Resurs-sida för musik (ingen fildelning)

Adauchi
Ghost
Kontakt:

Resurs-sida för musik (ingen fildelning)

Inläggav Adauchi » tis 21 jun 2011, 22:54

Inb4: Ta gärna bort denna tråd om ni anser att den uppmanar till fildelning. Så vitt jag vet ska det inte vara några problem eftersom att ToS inte förbjuder instruktioner som inte leder direkt till brottet, vilket detta inte gör (google kommer emellan).

Tänkte att jag kunde dela med mig lite av de resurser och knep jag har för att hitta låtar/album/artister. Är för somliga klart som korvspad men kanske inte för andra~

Tips 1
Du kanske har hört en låt på Youtube som du jätte gärna skulle vilja ha. Kanske vill du ha hela albumet, men du vet inte hur du ska gå tillväga! Då ska du veta att det inte är så svårt som man skulle kunna tro! Ta reda på namnet på albumet låten kommer ifrån/du vill ha, sen är det så enkelt som att skriva två saker i googlesökfönstret. Dessa två saker är: ["Albumets namn"] mediafire/megaupload. Det är viktigt att albumets namn skrivs inom citat-tecken "" för att få önskad effekt.

Tips 2
Du har förmodligen en favoritlåt inom Touhou. En låt du vill ha allt utav och lite till. Då kommer denna sida att vara dig till lags. Den fungerar som så att du skriver in det Japanska namnet på låten du önskar söka efter i sökfältet under texten "検索:". Här är ett exempel där sökorden är "Tabula Rasa". Som du kan se dyker en lista med blå text upp. De flesta av dessa är album innehållande en eller fler remixar av Tabula Rasa.

Jag hoppas att dessa knep kommer väl till pass. ^^

Återgå till "Musik"