Bäst Musik Som Aioli Gillar Som Du Också Borde Gilla!

Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Bäst Musik Som Aioli Gillar Som Du Också Borde Gilla!

Inläggav Aioli » tor 09 jun 2011, 19:24

Hej och välkomna till "BMSAGSDOBG" en tråd där jag visar upp musik jag gillar för att övertyga er om att den är bäst så ni också sedan kan gilla den! Alla inlägg av mig i denna tråden kommer innehålla ett par låtar jag tycker är bra samt länkar till simpelt streamande av låtar för ni som läsare ska få en simpel upplevelse av detta. I normala fall är det mest Techno, men kommer variera in lite extra Touhou i den här upplagan på grund av forumets upplägg kring ämnet.

Är ni redo? Då kör vi:

dBu - iCE MiLK TEi

dBu är en bra doujin artist som gör stundtals FANTASTISKA och stundtals MEHIGA remixer av Touhou musik, inom ett antal områden däribland Techno/Metal/Chip-tunes och mycket däremellan, och skulle jag beskriva musiken som remixer som verkar väldigt likt Zuns original-kreationer fast med bara lite mera... Bra i sig, vilket gör mycket, för originalen är redan sjuuuuukt bra i sig. Speciellt 2:33 i låten ovan (ASTRO dBu?) får mig att vilja dansa runt och hoppa som om jag just vunnit tiotusen på triss med en gånger 10 bonus i minirutan. Varmt rekommenderat!

Och utanför Touhoufronten så har vi.

Skrillex - Scary Monsters and Nice Sprites

Herre... Jävlar... Detta är garanterat framtiden för den stundtals stela musikstilen vid namn Dubstep, Skrillex spelar musik som är helt i en stil för sig, och något som jag aldrig hört innan. Dunkande bas, hypnotiserande röster, och riktigt catchy melodier, hela albumet är som en gudasänding från ovan och har både hård musik (Kill Everybody) och mjuka Electroballader (With Your Friends (Long Drive Remix)).

Om du är sugen på något nytt inom elektronisk musik, så är Skrillex garanterat vad du ska kolla upp.
Bild
Användarvisningsbild
Shiroppi
Posting「Basic spellcard」

Re: Bäst Musik Som Aioli Gillar Som Du Också Borde Gilla!

Inläggav Shiroppi » tor 09 jun 2011, 21:50

Jag har en fråga!
Får man länka musik som man tror att du tycker om? (:
Sanae is my waifu.
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » tor 09 jun 2011, 21:52

Oh, ja, självfallet, mer aktivitet är ju bara bra, och jag har inget att förlora på det.

Antingen får jag bra musik att lyssna på, eller så kan jag klanka ner på folks musiksmak.

Win/win! |3
Bild
Användarvisningsbild
FaLco
Posting「Basic spellcard」

Inläggav FaLco » lör 27 aug 2011, 22:29

Skrillex låtar lyssnade jag i ett bra tag tills jag hittade touhou.
Bild
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » sön 28 aug 2011, 21:58

Wow shit, svar! Och ja, Skrillex gillar jag fortfarande, hans senaste EP "More Monsters and Sprites" är trevlig, speciellt "Scary Monsters and Nice Sprites (Kaskade Remix)", även om den består av 4 minuter uppbyggnad, men det är sannerligen bra skit. Men jag har lite bättre saker att visa.

Renard/Mayhem/Darius/Adraen/Klippa

Renard är en väldigt mångsidig artist, med hundratals alias alla i deras egna stil. Musiken är i dom främsta fall elektronisk musik av alla dess slag, och jag har riktigt svårt att förklara i ord denna personens musik... Men jag kan väl säga att han remixat Chip & Dale till NES, gjort en låt om Gordon Freemans broder, och framförallt en låt vid namn "Hank Made Me Vomit (Good Riddance Undying Shitlord) or You Are My Forever-Shining Guardian Light But You Can Still Suck A Fat Dick" eller varför inte ett helt album om en rymd-skunk som har en tendens att spy stjärnor istället för att gå på toa?

Renards musik är både mångsidig och underbar, like varierad som den är inspirerad, och lika inspirerad som den är intressant, vilket är mycket.

Och om jag har något mer att säga, så är det väl bara att...

Han Spyr Baserad Haj.

Bild
Användarvisningsbild
The-Core
QED「Ripples of 495 Years」

Inläggav The-Core » mån 29 aug 2011, 07:23

Aioli skrev: gjort en låt om Gordon Freemans broder

All of my love.
Bild

Återgå till "Musik"