NärCon 2014

Användarvisningsbild
KennyMan666
Shikigami
Kontakt:

Re: NärCon 2014

Inläggav KennyMan666 » sön 15 jun 2014, 12:32

Fan vad med arbetare ni redan har registrerade på Panda. Tar ändå en total no expectations longshot stab in the dark här och undrar om det finns någon möjlighet att jag skulle kunna jobba med er i år? Närcon har nämligen bestämt sig för att vara sämst och verkar tro att det inte blir några problem när karaoken istället för att utgöras av Raison d'être, konventssveriges mest etablerade karaokegäng med en låtlista som folk räknar med ska finnas speciellt på det som ska vara Sveriges största konventshappening, kommer bestå av dels k-popparna Pandorabang (det klagar jag tekniskt sett inte på, vi har ofta och gärna levt i symbios med ett k-pop-karaokerum) och Kodachikais karaokegrupp Mooncat Karaoke, som tycks bestå av tre personer och som har en låtlista på löst räknat 1300 låtar (RD har någonstans över 4000). Med tanke på det högtryck vi haft i karaokerummen tidigare, timslånga köer hela tiden i båda rummen samtidigt med sex arbetare på varje rum kommer Närcon troligen bli en totalbesvikelse för de flesta karaokeintresserade och jag tror verkligen Mooncat tar sig vatten över huvudet. Ja, Mooncat anmälde sig först (vi diskuterade ett tag här om vem som skulle ha ansvaret för Närcon och så hade jag ingen jävla aning om att några andra ens existerade), men de var positiva till att vi också skulle komma när jag mailade dem, men efter att arrangemangsansvarige inte kontaktade mig på en månad och jag fick jaga upp ett svar så sade Närcon bara att det inte fanns några rum kvar till oss.

Joru.

Förvisso har jag mailat Kodachikai om att göra gemensamt karaokerum och väntar på svar, men jag vetefan. Närcon förstår sig inte på karaoke och vi vill nog helst göra det i egen regi. Jag kan hänga på er och köra Tåhå-karaoke i något hörn istället.
/walci

Vanlig besökare har jag inget intresse av att vara. Jag tror jag har blivit för gammal cynisk för att gå på konvent på det viset. Så annars blir det nog inget Närcon för mig i år. Skulle förvisso betyda att jag kan anlända till ESA två dagar tidigare, men eh.

(sen är RD fortfarande sura på Närcon för varken jag, Miko eller Nea har fått vår reseersättning för Närcon 2013, så vi kanske skulle köra en bojkott i år och se klagomålen regna in över att vi inte var där.)
Bild
Mästare i PoFW | Administratör, Svenska Touhou-wikin | STGFan, Sveriges shmup-community
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » mån 16 jun 2014, 06:42

Kenny!
Ja vi blev många i år. Anledningen var att vi ville ha så många vi kunde för att underlätta för riggning samt ruljans på folket som behövde vara i rummet, men då NärCon hade en begränsad budget fick vi inte vara mer än 6 pers. Detta löste vi genom att betala inträde för de som kom in som arrangörer utöver det.

Vi hade nog kunnat ta in dig också, men jag är rädd att deadline för ändringar i personalgrupperna var den 10 juni. Så Jenny (vår kontakt) kommer inte vara öppen för kompromisser.

I vilket fall kommer du inte undvika att betala för inträdet, då NärCon verkar ha nått sitt tak redan och att vara extraarrangör hos oss är ingen skillnad mot att vara besökare egentligen.
Bild
Användarvisningsbild
KennyMan666
Shikigami
Kontakt:

Inläggav KennyMan666 » tis 17 jun 2014, 13:53

Undrade vad Touhou Sweden Extra innebar, men där ser man.

Nå, det får visa sig hur det blir. Jenny var det som jag talade med också, som sade till mig att hon skulle återkomma när jag talade med henne i mitten av maj men som sen inte sade någonting förrän jag avkrävde svar en månad senare, så jag tycker inte Närcon har skött sig speciellt bra.

370 spänn känns nästan lite väl. Det enda jag gör på konvent nuförtiden är i princip karaoke, Touhou och Magic, och när karaoken uteblir... och så det faktum att de har varit skyldiga mig 1100 spänn i sisådär ett år.

Yeah.

Det här får funderas på.
Bild
Mästare i PoFW | Administratör, Svenska Touhou-wikin | STGFan, Sveriges shmup-community
Användarvisningsbild
Okuulbin
Lesser Youkai

Inläggav Okuulbin » mån 21 jul 2014, 17:14

Hej. Någon som minns mig? I vilket fall så kommer jag att vara på Närcon som arbetare.

Hoppas jag får tid att svänga förbi touhou rummet när ni sitter och har skoj /parsee
Unyu AWAY!
Bild
Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit
Kontakt:

Inläggav Kuri » mån 21 jul 2014, 19:47

Okuulbin skrev:Hej. Någon som minns mig? I vilket fall så kommer jag att vara på Närcon som arbetare.

Hoppas jag får tid att svänga förbi touhou rummet när ni sitter och har skoj /parsee

Ooh det var länge sedan, välkommen tillbaka dude.
BildBild
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inläggav Poplopsipo » tis 22 jul 2014, 23:45

Okuulbin skrev:Hej. Någon som minns mig? I vilket fall så kommer jag att vara på Närcon som arbetare.

Jag har saknat dig! <3
Bild
Användarvisningsbild
TheEGC
Lesser Youkai

Inläggav TheEGC » ons 23 jul 2014, 20:29

Kommer Touhou community:n ha ett rum under närcon? Vart i sånt fall?
Bild
http://touhou.nu/forum/viewtopic.php?f=24&t=383
Beyond the Orange Horizon - A tale from the citizens of Ulgaria
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » mån 28 jul 2014, 16:14

TheEGC skrev:Kommer Touhou community:n ha ett rum under närcon? Vart i sånt fall?

Sorry, har varit dåliga med att uppdatera info på forumet. Vi var på NärCon och vi vaar belägna i C-huset, sal U10.

Massa bilder därifrån finns på Föreningens Facebook-sida.
Bild
Användarvisningsbild
TheEGC
Lesser Youkai

Inläggav TheEGC » mån 28 jul 2014, 20:37

Gale skrev:
TheEGC skrev:Kommer Touhou community:n ha ett rum under närcon? Vart i sånt fall?

Sorry, har varit dåliga med att uppdatera info på forumet. Vi var på NärCon och vi vaar belägna i C-huset, sal U10.

Massa bilder därifrån finns på Föreningens Facebook-sida.

Jo, jag frågade någon med Touhou-tröja första riktiga dagen och de informerade mig om platsen, så det blev bra =D

Jag blev överväldigad över hur stort rummet skulle vara, och blev ganska nervös och ängslig om jag skulle gå in dit eller inte. Alla tyckets ju känna varandra sen innan och jag kände ju ingen alls, så det slutade med att jag gick in dit mer som en främling och avvek från att presentera mig.

Om någon kommer ihåg var jag den blonda personen iklädd Minish Cap (bild på hatten: http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20090228171650/zelda/images/9/93/Ezlo_(Cap_Form).png).
Jag var även spontant med i Bomberman-tuneringen, dock kom jag inte så långt.

Nästa konvent känner jag att jag vill lära känna lite folk på förväg innan jag går in dit. Jovisst kände jag mig välkomnad, och det var ett antal värdar som kom fram och började småsnacka med en i någon minut, men det kändes mer som att alla hade känt varandra sen innan och därför blev det ganska svårt att hoppa med på det tåget.

En utav dagarna visades någon form utav fan-made anime som jag på något sätt helt missat. Skulle någon vara så snäll att ge mig länk/namn på dom episoderna? Den var så sjukt bra och välgjord att jag gärna ser om den! =D
Bild
http://touhou.nu/forum/viewtopic.php?f=24&t=383
Beyond the Orange Horizon - A tale from the citizens of Ulgaria
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » tis 29 jul 2014, 16:40

TheEGC skrev:Jag blev överväldigad över hur stort rummet skulle vara, och blev ganska nervös och ängslig om jag skulle gå in dit eller inte. Alla tyckets ju känna varandra sen innan och jag kände ju ingen alls, så det slutade med att jag gick in dit mer som en främling och avvek från att presentera mig.

det var ju synd att du kände dig så, vi vet ju vem du är och skulle nog hoppa av glädje av att höra att det var du : D. Next time!

TheEGC skrev:Om någon kommer ihåg var jag den blonda personen iklädd Minish Cap (bild på hatten: http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20090228171650/zelda/images/9/93/Ezlo_(Cap_Form).png).
Jag var även spontant med i Bomberman-tuneringen, dock kom jag inte så långt.

Oooh jag har faktiskt ett vagt minne av den hatten gåendes där inne ;D. Har generellt ett dåligt minne när det gäller folk så.

TheEGC skrev:Nästa konvent känner jag att jag vill lära känna lite folk på förväg innan jag går in dit. Jovisst kände jag mig välkomnad, och det var ett antal värdar som kom fram och började småsnacka med en i någon minut, men det kändes mer som att alla hade känt varandra sen innan och därför blev det ganska svårt att hoppa med på det tåget.

Om du känner dig så så kanske det skulle lämpa sig att hoppa in i skype chatten och prata? Skulle vara kul =).

TheEGC skrev:En utav dagarna visades någon form utav fan-made anime som jag på något sätt helt missat. Skulle någon vara så snäll att ge mig länk/namn på dom episoderna? Den var så sjukt bra och välgjord att jag gärna ser om den! =D

Är det möjligtvis denna?
https://www.youtube.com/watch?v=w337ij3wtXA

Återgå till "Events / Konvent"