Närcon 13 - Sommar Edition!

Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Re: Närcon 13 - Sommar Edition!

Inläggav Aioli » fre 14 jun 2013, 13:18

Om den senaste månaden är något att gå efter, så finns det nog en stor chans att en av kopiorna av Hopeless Masquerade kommer hamna i osäkert förvar.
Bild
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » lör 29 jun 2013, 15:46

Fråga: Kommer någon sitta i Artist Alley?
Bild
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » mån 29 jul 2013, 13:30

Jag såg den här säsongen nyligen! Och fann den väldigt intressant.

Jag gillade dialogen, och fann många av skämten både intressanta och roliga, mycket av dialogen kändes improviserad och hade ett väldigt realistiskt tempo. Relationer var även dom söta, och den klassiska Nacon x Aioli relationen fick både fina och jobbiga scener, speciellt prinsessbärningsbiten efter dom första kampepisoderna var hemskt hjärtvärmande.

Och på tal om det, striderna var fantastiska! Animationen och tempot var på en helt ny nivå i jämförelse med föregående säsonger, och det var ett antal häftiga plot twists när det gällde kraftnivån på dom olika kämparna. Jag ser fram emot att se om Träd-Suwako kommer stå sig till nästa säsong, eller om det kommer ytterligare mer plot twists där. Slutstriderna hade mig hela tiden på kanten av mitt säte inför vad som komma skulle, och jag kan minst sagt säga att resultat glädje mig väl. Att den gamle mästaren fick återkomma och visa sina lärlingar att han fortfarande kunde ett och annat var fantastiskt!

Många av dom nya karaktärerna för säsongen var också intressanta dom med, och jag hoppas på att serien kan få ett antal nya regulars, kanske det till och med kan visa sig att några av dom har dolda krafter som vi inte kan förutspå än? Jag är väldigt exalterad för möjligheterna.

På det hela laget var det en väldigt bra säsong till en väldigt bra serie, avsnitten höll verkligen måttet denna gången! Jag kommer antagligen följa den nästa år också.

Men det var lite konstigt när det visade sig att alla tjejerna hade penisar.
Bild
Användarvisningsbild
Mithradates
Lesser Youkai

Inläggav Mithradates » mån 29 jul 2013, 14:23

Håller helt med Aioli där, tror inte jag hade kunnat skriva det bättre själv.
Är fortfarande lite chockad över Träd-Suwako...
Bild
Användarvisningsbild
Gale
Ayaya!
Kontakt:

Inläggav Gale » mån 29 jul 2013, 18:06

Det eskalerade kraftigt mot slutet :D

Som sagt, i det stora hela var det ett trevligt avsnitt, vilket lär bli bättre och bättre i framtiden.
Bild
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » mån 29 jul 2013, 18:09

Aioli <3

Oh ja, det var väldigt kul :D.
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Inläggav Aku » mån 29 jul 2013, 19:18

<En massa saker som säkert var jätteintressanta som den där Aioli-snubben skrev i sitt förra inlägg eller något sånt>

Eller hur! Jag tittade bara lite halvt på förra säsongen och fick känslan av att jag gick misse om en massa bra saker, men nu när jag gav den ordentlig uppmärksamhet under den här säsongen så var det mest bara fett awesome.
Jag gillade den där twisten i sista avsnittet där Aioli försökte förolämpa Aku men inte lyckades. Så jävla oväntat!
Gillar att de bakade in några drinking games i serien också. Måste absolut prova Socially Awkward Drinking Game någon gång. Väldigt inspirerat.

Har hört att en del av skådisarna blivit sjuka direkt efter att de gjorde säsongsavslutningen. Hoppas de alla återhämtar sig och hakar på nästa säsong också.

Men det var ju lite konstigt på slutet när det visade sig att alla Aioler hade penisar.
Bild
Användarvisningsbild
Molten
Shikigami

Inläggav Molten » ons 31 jul 2013, 15:42

Närcon var awesome. Touhou rummet var awesome. Turneringarna var awesome. Att nyår upprepar sig var awesome (på sitt egna vridna sätt). Grilla var awesome! Socially Akward Drinking Game var både awesome och klockrent.

In short, allt var awesome, kolckrent och bäst.
Bild

Återgå till "Events / Konvent"