Nyårsmeetup 2014! 29 December - 4 Januari!

Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Re: Nyårsmeetup 2014! 29 December - 4 Januari!

Inläggav Nac0n » ons 08 okt 2014, 17:13

galaxyAbstractor skrev:Detta låter intressant och kul, men jag är har svårt att bestämma mig, antingen blir det att fira nyår med mina närmaste kompisar som tradition, eller vara med på detta. Hmmm. Tror inte jag kan lura på mina kompisar att gå på Touhou meetup heller, för det är bara jag som är intresserad av Touhou. Svårt val

Vi lirar ju dessutom rollspel etc som är icke-touhou =P. Och som jag fattade det är det inte Touhou sweden som hostar evenemanget då flera personer som inte är medlemmar i föreningen kan komma dit.

Därav kanske det inte ska tolkas som ett Touhou meetup? Vi har spelat massa olika spel på förra Nyår varav knappt 5% var Touhou relaterat :P.
Användarvisningsbild
Aioli
Magician

Inläggav Aioli » ons 08 okt 2014, 17:48

Nac0n skrev:Därav kanske det inte ska tolkas som ett Touhou meetup? Vi har spelat massa olika spel på förra Nyår varav knappt 5% var Touhou relaterat :P.

Ja för det spelas ju bara fucking jävla melee hela tiden.

just kidding nacon pussipuss
Bild
Användarvisningsbild
Sodamachine
Remu Bombhax

Inläggav Sodamachine » ons 08 okt 2014, 18:05

Nac0n skrev:Och som jag fattade det är det inte Touhou sweden som hostar evenemanget då flera personer som inte är medlemmar i föreningen kan komma dit.

Precis. Det är ett fristående arragemang från medlemmar av Touhou.nu communityt, och inte Touhou.se's Touhou Sweden Föreningen som står för det.

Och som sagt, det är inte bara Touhou som händer. Utan allt från Rollspell, Konsolspel, PC spel, Kortspel, Matlagning, etc sker.

Lokalen är väldigt stor också, men det ända utrymme som kommer att vara tyst är källaren, och utrymmet där är både begränsat och väldigt kall.
Så man får ju vara beredd om man vill sova tidigare än vad folk är vakna, så bör man vara van att kunna sova i oljud, och eventuellt ljus beroende på vad för plats man lyckas roffsa åt sig.

Sen kommer ju också kostnaden för att komma på meetupen, då lokalen kostar att hyra (Som det står på framsidan, så kostar det ca 120kr om ca 20 personer kommer. Ju fler som kommer, ju billigare kommer det bli per person.)

Sen är vi ett gäng tokar, så om dom klarar av oss är ju igentligen den stora frågan /baka
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » ons 08 okt 2014, 23:32

Sodamachine skrev:Sen är vi ett gäng tokar, så om dom klarar av oss är ju igentligen den stora frågan /baka

This ^

Aioli skrev:Ja för det spelas ju bara fucking jävla melee hela tiden.

just kidding nacon pussipuss

I won't deny it 8D
Lolandi
Posting「Basic spellcard」
Ort: Kista, Sverige, Jorden, tredje planeten från solen, i galaxen Vintergatan.
Kontakt:

Inläggav Lolandi » sön 12 okt 2014, 10:38

Tjo,jag skulle vela göra en intressekoll för måltid den 31:a klockan 18:00-20:00 (beroende på folks preferenser)
Jag hade tänkt laga antingen:
Rostbiff (av fransyska) med klyftpotatis, broccoli, morötter, och lök.
Tjocka revbensspjäll (fläsk) med tranbär och apelsin marinad (likt första gången) med friterad klyftpotatis.
Ryggbiff med pomme de terre frites.
Gryta på oxhjärta (om jag får tag på fina hjärtan) likt en Ghoul'Ash (myes halloween mood atm)
Allt kött förutom fläsket kommer vara halal slaktat utifall någon muslimsk person hälsar på.
Priset kommer ligga runt 30-50kr beroende på vilken del av djuret vi äter (ryggbiff är dyrt) ni får gärna komma med fler förslag av rätter samt vegetariska rätter då jag inte kan några förutom sallad...
om så önskas så kan jag även göra efterrätt i formen av brylépudding och någon sorts kaka/bakelse för de som inte tål mjölk, ägg och gluten (kom gärna med förslag på recept).
Jag förväntar mig stå i köket nästan hela dagen beroende på maträtten som kollektivet väljer utifall man har frågor.
Så skriv gärna namn och maträtt som ni önskar samt om ni har några förslag skriv dem också.
Mvh Me

Obs, om någon inte har anmält intresse för måltid senast den 20:e december så kommer den individen få vänta till sist och se om det finns något över då jag inte kan se in i framtiden och förbereda mer mat för den individen.
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » mån 13 okt 2014, 01:19

Om det är halal-slaktat kött hoppar jag nog över stormåltiden och kör eget race.

Edit: Fläsket, dvs spjällen signar jag upp på. Om det inte vinner hoppar jag över, som sagt.
Senast redigerad av 1 Nac0n, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Poplopsipo
Normal Modo

Inläggav Poplopsipo » mån 13 okt 2014, 12:07

Jag hjälper gärna till med bakverk och liknande!
Bild
Lolandi
Posting「Basic spellcard」
Ort: Kista, Sverige, Jorden, tredje planeten från solen, i galaxen Vintergatan.
Kontakt:

Inläggav Lolandi » mån 13 okt 2014, 20:28

Nac0n skrev:Om det är halal-slaktat kött hoppar jag nog över stormåltiden och kör eget race.

Edit: Fläsket signar jag upp på. Om det inte vinner hoppar jag över, som sagt.

Jag kan köpa Tysk superko om det är bättre?
Användarvisningsbild
DDdreamer
Lesser Youkai

Inläggav DDdreamer » mån 13 okt 2014, 20:43

Revbensspjäll med klyftpotatis låter mumsigt. Jag skulle gärna sätta tänderna i en sån, bitte. : D

D3
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » tis 14 okt 2014, 11:15

Lolandi skrev:
Nac0n skrev:Om det är halal-slaktat kött hoppar jag nog över stormåltiden och kör eget race.

Edit: Fläsket signar jag upp på. Om det inte vinner hoppar jag över, som sagt.

Jag kan köpa Tysk superko om det är bättre?

Bara det inte är kryptonit i Ko:n huehue. Nej men, det vet jag inte vad det är eller hur behandlingsprocessen går till så jag har ingen aning.

Återgå till "Meetups"