Proxxi [Lokal I Stockholm] 2.0

Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit
Kontakt:

Proxxi [Lokal I Stockholm] 2.0

Inläggav Kuri » sön 05 aug 2012, 00:18

http://www.proxxi.org/

Här kommer en gammal Introduktion från Proxxi's hemsida:

"Tänk om det fanns en central lokal för ungdomsverksamhet där man kunde syssla med alla sina hobbys. Spela spel eller mysa framför en film. Syssla med datorer på alla upptänkbara vis. Det fanns utrustning för att pula med elektronik och hårdvara men även för att sy kläder för levande rollspel. Givetvis skulle det också vara en plats där man kan spendera långa stunder med att diskutera det man finner intressant.

Faktum är att vi anser att vi med Proxxi lyckats komma mycket nära ovanstående vision. Sverok föreningen GAM driver där sådan verksamhet som vi giller. Från ett antal föreningar samlas personer för att helt ideellt göra det vi tycker är kul. Inriktningen på verksamheten varierar beroende vilka som är där. Namnet på lokalen kommer från den förening som tidigare var ansvarig för verksamheten. Eftersom namnet Proxxi är bra och väl inarbetat har vi valt att fortsätta använda detta namn.

Att beskriva en typisk kväll i lokalen är nära nog omöjligt. Det finns mängder med saker man kan göra vilket gör att den kvällen inte är den andra lik. Personer som sysslar storslagna projekt som t.ex. att bygga den perfekta byn till figurspel blandas med någon som roar sig med att undersöka vad för saker som finns upplagda på filservern till nätverket. I vårt tycke är Proxxi den absolut bästa föreningslokalen att vistas i inom stockholmsområdet men det kan hända att vi är aningen partiska. Det enda sättet du kan testa om vi har rätt är komma till lokalen och besöka oss."

Detta är Proxxi. Proxxi är en källarlokal som ligger på Engelbrektsgatan 4 i Stockholm väldigt nära Tekniska Högskolan. I lokalen har vi 4 datorer, massa brädspel, en kiosk, en arkadmaskin (fortfarande ur funktion), och ett projektorrum. I projektorrummet har det skett många aktiviteter genom tiderna. Bland annat karaoke, animevisning, film, spel (med olika konsoler), mm.

Proxxi kostar 50kr tills årskiftet för personer under 25 års ålder och 100kr för 25+. De första 3 gångerna är gratis att prova på. Om du bor i närheten av Stockholm så rekommenderar jag att du stannar förbi, det är ganska lätt att hitta liksinnade människor där(ibland).

Låter det för bra för att vara sant? Kanske?
Proxxi har några problem. Under tidigare år har lokalen börja förfalla till viss grad. Proxxi har varit smutsigt och skabbigt, lite för skabbigt för dens egna bästa. Under en ny styrelse så ser Proxxi framåt och hoppas kunna förbättra sin miljö i framtiden. Redan nu ser det betydligt bättra ut än vad det gjorde förra året.

Touhou meetups på Proxxi har skett flera gånger förut. Vi har samlats vid T-Centralen för att hämta folk och sedan tagits oss till proxxi för att övernatta och prata, spela och diskutera Touhou och annat random som vi kommer på. I framtiden kommer det ske flera Touhou meetups på Proxxi. Den här tråden är till för diskution runt Proxxi och meetups på Proxxi. Är det något ni undrar över eller bara vill se vad folk tycker så skriv i tråden. Jag sitter i Proxxi's styrelse och har även nycklar till lokalen.

Ha det så bra så ses vi på Proxxi!"
BildBild
Användarvisningsbild
Odden
Kappa
Kontakt:

Re: Proxxi [Lokal I Stockholm] 2.0

Inläggav Odden » sön 05 aug 2012, 10:02

Det är inte proxxi... Det är proxxi 2.0!! OH YE!
Odd, Odden, Owen, Björn, Wennerholm, Bob. Någon av dessa går bra.
Oh nej... man har gått och blivit bloggare...
http://oddbjornwennerholm.wordpress.com/
Användarvisningsbild
Erikonr
Holy F**kn Tree!

Inläggav Erikonr » tor 09 aug 2012, 19:01

Det har i Skype chatten varit några disskusioner om att ha en meetup på Proxxi så jag lägger upp det vi har kommit fram till hittills ganska kortfattat:
Folk som är intresserade (av vad jag kunde se på Skype): Mithradates, Poplopsipo, Erikonr (jag), Adauchi (?) och Aku
När det gäller datum så är Aku den enda som har gett ett förslag och det var då 24/8 och 26/8
Själv så vet jag inte riktigt om jag borde skriva något mer i den här posten men så vitt jag kan se så är det nödvändiga med.
"Patotis."
Användarvisningsbild
Odden
Kappa
Kontakt:

Inläggav Odden » tor 09 aug 2012, 19:14

Låter bra. Det är helgen precis efter att man har börjat i skolan och då har jag ingenting för mig :3
Användarvisningsbild
Nac0n
Moon Rabbit

Inläggav Nac0n » tor 09 aug 2012, 19:22

Tyvärr inget lämpligt datum för mig >_< Sitter och pluggar under den veckan inför en kommande tenta.
Användarvisningsbild
Kuri
Earth Rabbit
Kontakt:

Inläggav Kuri » tor 09 aug 2012, 20:15

Jag anser att vi inte borde ha meetups på söndagar då vi brukar gilla att kunna sova över eller gå hem tidigt för att kunna hinna med skola/jobb nästa dag. Begränsa det till fredagar och lördagar.
BildBild
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Inläggav Aku » tor 09 aug 2012, 21:11

Kan iofs tillägga att 27e/8 kan vara vettigt datum också.

Kuri skrev:Jag anser att vi inte borde ha meetups på söndagar då vi brukar gilla att kunna sova över eller gå hem tidigt för att kunna hinna med skola/jobb nästa dag. Begränsa det till fredagar och lördagar.

Vi == Vilka?
Bild
Användarvisningsbild
Erikonr
Holy F**kn Tree!

Inläggav Erikonr » tor 09 aug 2012, 21:23

Aku skrev:
Kuri skrev:Jag anser att vi inte borde ha meetups på söndagar då vi brukar gilla att kunna sova över eller gå hem tidigt för att kunna hinna med skola/jobb nästa dag. Begränsa det till fredagar och lördagar.

Vi == Vilka?

Om det inte är lov så är nog jag en av dem.
Senast redigerad av 1 Erikonr, redigerad totalt 0 gånger.
"Patotis."
Användarvisningsbild
Aku
Ghost

Inläggav Aku » tor 09 aug 2012, 21:56

Erikonr skrev:
Aku skrev:

Vi == Vilka?

Om det inte är lov så ät nog jag en av dem.

Tänkte mer om han talade för alla oss som går på meetups (vet att jag inte känner mig helt utpekad) eller om han menade annat folk på proxxi.
Jag vet nog iofs minst en nyckelbärare som inte skulle ha särskilt mycket emot...

Men! Det beror väl lite på när folks skola börjar också.
Jag börjar under veckan den helgen leder in i, men inte på måndagen. Jag tror att de flesta borde vara något liknande, eller veckan därpå.
Klart, om de flesta har plugg måndagen 29e så är det nog en bättre idé att inte köra på det, men annars så...
Bild
Användarvisningsbild
Odden
Kappa
Kontakt:

Inläggav Odden » fre 10 aug 2012, 21:13

Jag börjar den 22:a så jag kan nog köra innan dess eller helgen efter det. Håller med om att söndagar inte passar någe bra för att man ska till skolan på måndag. Man vill ju hem och sova också ;3

Återgå till "Meetups"