Rumbling Spell Orchestra ett Touhou CCG

Användarvisningsbild
Okuulbin
Lesser Youkai

Rumbling Spell Orchestra ett Touhou CCG

Inläggav Okuulbin » lör 30 jun 2012, 23:01

Jag har gått och funderat på att göra en tråd för det här ett tag men vart osäker på vart jag ska lägga den. Med tanke på att det är ett sorts spel så antar jag att det passar bäst här bland de andra spelen.

Rumbling Spell Orchestra är ett touhou-baserat samlarkorts-spel i stil Yu-Gi-Oh, Pokémon eller Magic the Gathering.

Spelet går ut på att du spelar en eller flera karaktärer som representeras av fyra karaktärskort som alla har en samling värden och en specialförmåga som reflekterar deras spelsätt. Utöver dessa karaktärskort har man även ett deck av 40 kort som innehåller spells, events eller support-kort, varav alla tre oftast behöver särskillda karaktärer för att kunna spelas. Utan att gå för sjupt in på reglerna som går att hitta här så kan jag säga att spelet går ut på att man slåss med spells, påverkar spelet direkt med events och utrustar sig med supports.

Man kan spela det genom klienten LackeyCCG som det finns en länk till och instruktioner för här.

Jag och Kuri har redan hållit på och spelat det lite och det finns mer folk online som kör det, om det verkar intressant så hjälper jag gärna till med grundläggande tips för däckbyggande osv. :D
Unyu AWAY!
Bild
Användarvisningsbild
Uberoy
Nameless fairy

Re: Rumbling Spell Orchestra ett Touhou CCG

Inläggav Uberoy » tor 10 jul 2014, 17:19

Om det finns folk som är intresserade av detta spelet så kan jag rekommendera http://dulst.com/TouhouRSO. Till skillnad från Lackey där spelarna måste utföra alla drag manuellt så är denna version gjord i Dulst-motorn vilket betyder att alla korteffekter körs av systemet så fort du väljer att spela korten. Jag spelar inte spelet personligen, men vad jag har hört så är det en väldigt levande community.

Återgå till "Touhou [Doujin]"